Friday, 22 Feb 2019

Regularne posiłki a nasze zdrowie

Nieprawidłowe odżywianie może skutkować rozdrażnieniem lub kłopotami z koncentracją uwagi. Pojawianiem się wahań nastroju i napadami objadania się. Jeżeli często boli nas głowa, miewamy wzdęcia i tracimy energię przyjrzyjmy się naszym nawykom żywieniowym. Podstawą sukcesu każdej diety jest racjonalne odżywianie oraz regularność posiłków. Oto kilka argumentów, które przekonają Cię do spożywania 5 posiłków w ciągu dnia o stałych porach.

  1. Zyskujesz energię ujmując kalorie.

Jedz 5 mniejszych posiłków w ciągu dnia. Lepiej jeść częściej, ale mniej. W ten spsób energia rozkłada się na cały dzień a spożywane kalorie nie odkładają się w zbędne kilogramy. Niewielkie posiłki nie obciążają żołądka, dzięki czemu trawimy szybciej
i nie czujemy się przejedzeni. Ponadto dostarczając organizmowi energię regularnie, zapobiegamy gwałtownym spadkom poziomu cukru we krwi. Pomaga to regulować nasz apetyt.

  1. Śniadania a dobry humor.

Regularne jedzenie śniadań znacząco wpływa na nasz nastrój. Właściwie zbilansowany poranny posiłek – węglowodany złożone wraz z porcją białka i wapnia uchroni nas przed napadem nagłego głodu wieczorem. Dlatego nie wskazane jest jedzenie z rana słodyczy, po spożyciu których szybko powróci głód. Gdy pozbawiamy nasz organizm śniadań możemy czuć się rozdrażnieni, zmęczeni lub znużeni. Jedząc z rana pobudzamy mózg do pracy oraz do wytwarzania serotoniny, czyli hormonu szczęścia. Dlatego nie rezygnujmy ze śniadań, nawet jeśli rano mamy niewiele czasu.

III. Poprawisz koncentrację i pamięć.

Przyczyną braku skupienia uwagi może być nieregularność posiłków. Abyśmy prawidłowo i sukcesywnie funkcjonowali nasz mózg potrzebuje odpowiedniej porcji energii. Dzięki niej poziom gluzkozy we krwi uwalniany jest stopniowo. W ten sposób nasz organizm sprawnie i wydajnie pracuje przez większość dnia.

  1. Zapobiegniesz nadwadze i utrzymasz szczupłą sylwetkę.

Spożywanie posiłków w regularnych odstępach czasu może nie tylko uchronić nas przed nadwagą, ale przede wszystkim pomaga
w utrzymaniu pożądanej wagi ciała. Nie ma nic bardziej zgubnego dla figury niż przekąski między posiłkami, szczególnie te, dostarczające pustych kalorii. Kiedy więc złapie nas głód zjedzmy pożywną kanapkę z pełnoziarnistego pieczywa z dodatkiem np. sera żółtego. Ta z pewnością dostarczy nam energii na dłużej. Tym bardziej, że ser żółty jest źródłem dobrze przyswajalnego wapnia, którego zawiera więcej niż twaróg. Już pięć plasterków odpowiada dziennemu zapotrzebowaniu na ten pierwiastek. Warto dodać, że wapń może zmniejszyć wchłanianie tłuszczy z pożywienia, a tym samym ilość przyswajalnych kalorii. Ser żółty jest bogaty również w białko, fosfor i witaminę B12. Należy go jednak spożywać z umiarem ze względu na jego kaloryczność.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *